zaterdag 1 februari 2014

De happychallenge #1

Nog niet zo lang geleden noemde iemand mij een pessimist. Moi?! Ik heb mezelf altijd eerder als een realist beschouwd. Oké, eentje die altijd van het ergste uitgaat maar hey, een gewaarschuwd mens is er twee waard. Op die manier denken kan ook alleen maar pijn voorkomen, is mijn mening. 

Ik las al een tijdje geleden over de Happy Challenge, een project dat bloggers herenigd en de mensen bewust maakt van dromen, bewust dromen najagen, geluk en dankbaarheid. Tot nu toe is er nog niet veel van in huis gekomen "Geen tijd, geen zin, geen inspiratie."

Dat eerder vermelde compliment zorgde ervoor dat ik de stap zette.

#1 Wat zijn jouw waarden?

Lijkt een simpele vraag, maar dat is het allesbehalve. Er zijn zoveel dingen in het leven waar ik belang aan hecht. De drie allerbelangrijkste zijn voor mij toch:
  • Spontaniteit 
  • Vriendschap 
  • Persoonlijke groei
Spontaniteit
"Het leven is mooi, we moeten van elk moment genieten." zei nooit iemand op maandagochtend half 7 met het verschrikkelijke geluid van de wekker op de achtergrond die aangeeft dat de nieuwe werkweek begint. 
Het is onmogelijk om van elk moment te genieten, enorm vermoeiend ook lijkt me. En het leven is nu eenmaal niet altijd fijn. 
Maar geniet van en koester de mooie, spontane momenten. 
Voor mij persoonlijk zijn de heerlijkste avonden (Ja kom, we moeten daar niet flauw overdoen. Het leven is mooier na 9 uur 's avonds tijdens de weekends) degene waarop je besluit om eens iets zot te doen. Iets wat je nog nooit gedaan hebt. 
Zelf heb ik het nog nooit gedaan, maar ik hoorde eens van een vriendin dat zij en haar vrienden op een avond in het jeugdhuis uit het niets besloten om naar Parijs te rijden, daar te slapen toen ze aankwamen, een koffie drinken aan de Eiffeltoren en terug naar huis te gaan. Schitterend toch?  
Pas op, ik heb ook behoefte aan een zekere routine in mijn leven maar die spontane momenten moeten dat wel compenseren. 

Vriendschap 
Liefjes komen en liefjes gaan, maar echte vrienden blijven voor altijd bestaan. 
Ik hecht heel veel belang aan mijn vriendschappen, ze zijn zowat het belangrijkste in mijn leven. 
Ik doe ook erg mijn best om zelf een goede vriendin te zijn. Ik probeer steeds klaar te staan met raad, een schouder om op te huilen te zijn, spontaan te zijn en plezier te maken. 
Omgekeerd weet ik ook aan wie ik wat heb. 
Het ergste dat mij kan overkomen is een vriend(in) die een mes in mijn rug steekt. 

Persoonlijke groei
Wat heb je nog aan het leven als je niets meer kan bijleren, niets meer kan ontdekken en aftasten? 
Ik leer nog elke dag bij, over mezelf, in mijn job, van mijn familie en vrienden, over het leven. Ik ben niet altijd een even goede student, maar ik kom er wel. 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten