donderdag 20 februari 2014

Just do it - Happy Challenge #5

Remember that!!!

Kijk eens aan, we zitten al aan week 5 van de Happy Challenge. Eerlijk gezegd stond ik aanvankelijk een beetje sceptisch tegenover deze Challenge. Ik dacht dat het nooit zou kunnen helpen om te veranderen. Een beetje schrijven, misschien eens een keertje een leuke reactie van een onbekende. Mensen zijn wie ze zijn en veranderen kan niet. 

Het grappige is dat een van de veranderingen die ik graag wil doorvoeren (Zie de vorige opdracht) net pessimisme is. Vorig weekend zei ik nog tegen een vriendin wat voor een motivatie de Happy Challenge is. Ze moest lachen en zei dat het inderdaad kan helpen en dat het net grappig is dat ik, een echte doemdenker, zo positief stond tegenover zoiets 'zweverigs'.

Een tweede succes voor mij was een situatie gisteren op het werk. Ik had een baaldag: rotnieuws te weten gekomen over iets in mijn priveleven en een sneer gekregen over mijn werkprestaties. Daarbovenop kreeg ik nog eens een telefoontje van een bedrijf waarbij ik gesolliciteerd had met de mededeling dat ze me graag op gesprek wilden laten komen. En dat kan natuurlijk niet, want ik heb al een job ondertussen. Grmbl.
In plaats van me 's avonds helemaal op te vreten en te mokken, ben ik iets gaan drinken met een vriendin. Ik heb een keer eens goed uitgeraasd en liet het los. Ik vond dat het geen zin had om kwaad te blijven en wrok te koesteren. Morgen is een nieuwe dag. En inderdaad, doordat ik niet meer met een donderwolk boven mijn hoofd loop, is iedereen terug vriendelijk en gaat het veel beter. Let it go.  

Over werk gesproken: een van de dingen die ik wilde toevoegen in mijn leven was een vast contract. Dinsdag kreeg ik een compliment van een collega waar ik echt verlegen van werd: "Jou houden is voor mij prioriteit nummer een. Jij bent enthousiast, neemt veel werk over, helpt waar je kan. Ik zou het heel erg vinden als je weg moest na dat half jaar."
Wauwie. 
En toen dacht ik weer aan mijn voornemen om minder onzeker te zijn, dus ik zei: "Ik doe mijn best en ik ben heel blij dat jullie dat apprecieren. Bedankt."
Voor mij geen aarzelende: "Goh ja, eh, ik, eh, ik doe mijn werk maar he. Eh." meer.

Zoveel persoonlijke overwinningen op een week tijd, ongelooflijk.
Ik heb nog een hele weg af te leggen, maar ik ben gelukkig. En meer vraag ik niet.

My life isn't perfect.

p.s. Oh ja, ik heb bijna alle spullen om het paardrijden weer op te pikken. Volgende week hoop ik mijn eerste les te volgen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten