woensdag 26 februari 2014

I'm funny when I tell the punchline wrong #6


"You think I'm pretty without any make-up on, you think I'm funny when I tell the punchline wrong."
De opdracht van deze week van de Happy Challenge (de zesde al!!) is om je goede gewoontes op te schrijven en goede gewoontes die je zou willen toevoegen in je leven.


Ik vind dat niet gemakkelijk, omdat aan zo goed als al mijne goede gewoontes een grote MAAR... vasthangt. Ik vind bijvoorbeeld dat ik een goed gevoel voor humor heb. Ik kan zelf geestig uit de hoek komen en ik heb zelfspot. MAAR soms lach ik te veel met alles en zou ik wel eens wat serieuzer mogen zijn.

Zie je wat ik bedoel??

Ik zal toch een poging doen om goede gewoontes neer te pennen, zonder ach of maar. Ik doe namelijk nog altijd mijn best om positiever in het leven te staan (Zie opdracht 2, wat wil ik veranderen?).

1. Behulpzaamheid: Ik zal altijd mensen proberen te helpen waar ik kan, of dat nu werk overnemen is of hersenspinsels van vriendinnen proberen te ontwarren en ik verwacht daar absoluut niets voor terug. Ik wil er zijn als ik nodig ben. Daar ben je namelijk een vriendin, dochter, zus, secretaresse,... voor.

2. Op tijd gaan slapen : Als student had ik veel te weinig slaap. Ik ging tot 's morgens op stap, door de week en in het weekend (dan sliep ik ook bijna tot de avond erop). Nu ik werk, is mijn leven veel regelmatiger en heb ik die acht uren slaap per nacht echt nodig. Ik voel me goed 's morgens en ik heb niet het gevoel dat ik iets gemist heb.

3. Spontaniteit: Ik deins er nooit voor terug om eens iets zot te doen. Ik vind dat ook heel belangrijk, dat heb ik gezegd in de eerste opdracht. Spontaniteit maakt het leven aangenaam en minder saai. Dit lijkt misschien regelrecht tegenover mijn vorige goede gewoonte te staan, maar ik heb precies een fijne balans tussen regelmaat en 'is goe zot doen'.

4. Mijzelf verzorgen: In de winter een creme om mijn huid te hydrateren en te verzorgen, in de zomer voldoende zonnemelk en aftersun. Ik ben gezegend met een puistvrij, zacht, vrij egaal huidje. En dat wil ik graag zo lang mogelijk houden. Daarom zal ik er altijd voor zorgen dat ik voldoende smeer en mijn make-up verwijder op het einde van de dag. Enkel na een nachtje stappen als ik doodmoe thuis kom, durf ik het wel eens vergeten. Oeps.

Over die vier puntjes heb ik mijn hoofd even moeten breken, maar het is me gelukt en ze zijn honderd procent mij.

Welke goede gewoontes wil ik opnemen in mijn leven? 

1. Sport: Ik ben ermee bezig, ik ben ermee bezig. Enkel mijn laarzen moet ik nog aankopen en dan ben ik helemaal klaar voor de eerste les paardrijden. Ook heb ik een run-app geinstalleerd op mijn smartphone (ik heb lang een blokje gehad, maar ben nu toch overgeschakeld) en wil ik graag een keer of twee, drie per week gaan lopen. Verder volg ik nog steeds een uurtje per week linedance.

2. Positief denken: Ik wil graag optimistischer worden en ik ben op de goede weg. Ik probeer mijn gedachtegang anders te laten lopen. "Ik kan dat niet" wordt "Ik zal eens proberen" en "'t Moet weer mij overkomen" wordt "Och ja, een foutje, kan gebeuren. Morgen is een nieuwe dag".

Met de goede gewoontes die ik wil opnemen, ben ik dus met andere woorden al volop bezig. Laten we hopen dat een van mijn slechte gewoontes - uitstellen, uitstellen, uitstellen - niet in de weg staat.

Ik kom er wel. 

Do that ♡   by wilma

3 opmerkingen:

  1. Leuk uitgewerkt! Ik ben jaloers op jouw goede gewoonte spontaniteit. Hier probeer ik net aan te werken. Mijn uitwerking van de 6de opdracht komt binnenkort ook online. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke invulling van de opdracht, die balans tussen regelmaat en gek doen wil ik ook wel graag hebben. Wat een fijne blogpost!

    BeantwoordenVerwijderen