zaterdag 3 augustus 2013

Zorgen en gelukjes

Wauw, ongelooflijk, ik ben terug begonnen met een blog...
En ik vond het al vreselijk moeilijk om het ding een naam te geven. Want een naam moet schreeuwen waarover je blog zal gaan en wie jij bent.
Ik ben Jody, een single twintiger met een hele hoop complexen die steeds op zoek is naar kleine gelukjes. Vandaar de naam van mijn spiksplinternieuwe blog: Soucis et petit bonheur.
Ik heb deze blog opgestart omdat ik sinds kort weer véél goesting heb om te schrijven. Schrijven werkt therapeutisch, zeker voor mij, dat was al zo toen ik opstelletjes schreef in de lagere school tot het moment dat ik afstudeerde met een bachelor in de journalistiek.
Het is vreselijk moeilijk om in die sector aan werk te geraken en om eerlijk te zijn ben ik dan nog eens kieskeurig ook. Ik wil niet voor om het even welke krant of tijdschrift werken, ik moet me er goed bij voelen en weten dat ik daar mijn ei kwijt ga kunnen. Ik wil mijn creativiteit niet de kop indrukken.
En sinds ik dat beslist had, heb ik het schrijven een tijd lang de kast in gestopt. Ik had me neergelegd bij het feit dat ik van schrijven geen job zou (kunnen) maken.
Een maand geleden keek ik nog eens naar mijn profiel op Noxa, dat er op dat moment maar verlaten uitzag. Het was zo'n dag dat ik vreselijk gefrustreerd was. Ik voelde me eenzaam en was boos op de wereld.
En ik begon te schrijven, een nieuwsje zoals de gebruikers het daar noemen, maar eigenlijk is het gewoon een blogpost. Daar is toen redelijk wat reactie op gekomen en ook het bezoekersaantal op mijn pagina ging goed de hoogte in.
Kriebels, dat voelde ik. Alsof ik verliefd was, zo enthousiast was ik. Leeftijdsgenoten die vertelden dat ze dezelfde zorgen hebben als ik en die hulp bieden en complimenten geven over hoe goed ik hun gevoelens kan verwoorden, die zeggen dat het fijn is dat ze niet alleen zijn.
En dat is precies wat ik wil bereiken. Ik ben geen psycholoog, ga me daar ook niet voor uitgeven maar ik ga mijn kleine en grote zorgen hier van me afschrijven en als ik ondertussen kleine of grote gelukjes tegenkom, zal ik het ook zeker laten weten.
Hopelijk kunnen we wat tips uitwisselen om over kleine pijntjes te komen of kan iemand mij de schatkaart naar het grote geluk uitlenen.

Liefs

Geen opmerkingen:

Een reactie posten