woensdag 16 april 2014

Lelijke foto

Ik heb zo vreemd gedroomd vannacht.
Ik reed van het werk naar huis (vanavond, veel dingen wezen er op dat het vanavond zou zijn) en kreeg een auto-ongeluk, ik stierf onmiddellijk. Reed ik te snel? Was ik onvoorzichtig? Was het de schuld van een ander? Geen idee, het enige wat ik weet is dat ik crashte en stierf.

Het volgende fragment was mijn begrafenis. God en ik was hier niet tevreden over, mama had een lelijke foto gekozen. Er was geen muziek en iedereen vond het maar normaal dat ik dood was. Alsof het er ooit wel eens van zou komen. Ook werd ik blijkbaar begraven, ik heb altijd gecremeerd willen worden.

Ik was hier als geest zelf aanwezig. Sommige mensen, zeker niet allemaal, konden me zien. Sommigen zagen me heel duidelijk, anderen vaag. Zij maakten zich dan ook wijs dat dit een weerspiegeling van hun verdriet was. Sommige mensen zagen me helemaal niet.

En toen ging mijn alarmwekker af. Fuck, was het eerste wat ik dacht, als ik nu zou sterven, heb ik nog niets in mijn leven gedaan. Iets wat ik echt wil, dan. Zoals reizen naar Aziƫ.

Ik sta nogal sceptisch tegenover betekenissen van dromen, maar laat ik eerst iets vertellen over mezelf: ik droom niet. Of zelden. En als ik gedroomd heb, vergeet ik ze onmiddellijk of zijn ze zo expressionistisch dat ze niet kunnen worden naverteld. Deze niet, deze was glashelder.
Dus ben ik toch maar eens gaan zoeken naar de betekenis van mijn droom.

Alles wijst naar een richting: ik wil verandering en die zit eraan te komen. Ik ben een stuk van mijn leven of een deel van mezelf aan het afsluiten, ondanks dat dit botst met de overtuigingen van een ander.

De hamvraag rest alleen over welke verandering het gaat? Dit kan zoveel zijn.

Volgende week krijg ik nieuws over een job waarvoor ik gesolliciteerd heb. Ga ik van job veranderen? Ik heb gesolliciteerd voor de functie van secretaresse op een lagere school. Als ik deze job zou krijgen, heb ik dus veel meer vakantie. Grappig, aangezien mijn eerste gedachte was toen ik wakker werd was dat ik wilde reizen, maar hier geen tijd voor heb.

Misschien ga ik eindelijk capabel zijn om een persoon in mijn leven los te laten. Ik hoop het, eerlijk gezegd. Het is een ingewikkelde, energievretende verhouding, die ik beu ben. Het heeft lang genoeg geduurd.

Of zit er nog iets anders aan te komen?

Ik wacht in spanning af.

Fly...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten